Reels, één woord: dikke middelvinger!
Oké, het zijn 2 woorden. But still.
Doodmoe word ik er van. Eet ik lekker m’n foute bam in mijn “lunchpauze”, terwijl ik kansloos door mijn Insta-tijdlijn scroll. Ik geef het altijd 2 minuten en dan duikt er eentje op.
De dansende, blije miep die met zo’n belerend vingertje wijst naar tekstballonnen die in het scherm verschijnen. Of ik wel weet dat gezonder eten zorgt voor langer leven (ja joh?). Of dat er ook een andere manier is, waarop ik met mijn brein om kan gaan (oh ga door, ik hang aan je lippen). Ik kijk vaak zonder geluid, dus stel je even voor hoe suf dat eruit ziet als we de factor muziek er uit halen.
Just saying…
Maar buiten het feit dat het ook nog van die dertien-in-dozijn tekst is, zijn het volgens mij ook ALTIJD dezelfde meisjes! Althans, ik heb niet het idee dat ik naar een ander iemand zit te kijken dan gisteren. En blijven hangen in mijn brein gebeurt dus niet.
Dat is wel wat je als ondernemer wil. Toch?
Dat is waar reclame over gaat. Tot in den treure dat mokkel van de Kruidvat horen zingen in je hoofd. Zelfs mijn kinderen kennen het.
Het is trouwens überhaupt een beetje dat Instagram-type overal: allemaal blond, knot midden op het hoofd en de zijkanten los. Jeans die perfect zit met lekker shirtje en een jasje erop. Liefst nog ergens iets met een cappucino op die tijdlijn in een of ander café (wat al sinds mensenheugenis een utopie is, maar goed). Ik word er altijd een beetje chagrijnig van.
En eerlijk, dat komt ook omdat ik vaak weer even geconfronteerd met mijn eigen ‘lack of photogenics’ en leeftijd. Bij mij is het het altijd nèt niet. En dat vind ik soms nog steeds irritant. Maatje 42/44 met 1.68 (‘Oja joh, ben jij maar 1.68?’). Godzijdank heb ik een topfotografe voor shoots die oprecht het beste in mij naar boven haalt. Dat is haar gave.
Maar goed, die confrontatie is vooral wanneer ik even last heb van hormonale schommelingen of volle maan.
Maar je wil als ondernemer blijven hangen bij jouw potentiële klant. Je wil niet vergeten worden, of onder de categorie ‘one size fits all’ horen. Ik pas er niet in in een hokje (letterlijk whuaha), maar het is ook onderdeel van mijn marketing. Ik wil dat mensen zich mij herinneren. Omdat ik een boodschap heb, visie, iets te zeggen wat jou raakt. Oké, al raak ik je soms vol in je smoel. Het is ook wel eens nodig.
Dus kap nou es met die stomme tekstballonnen, of zorg ervoor dat je me ECHT wakker schudt met een tekst. Grijp me bij m’n ballen, zorg dat ik VOEL dat je gelijk hebt en dat ik er iets mee moet, met die ongezonde boterham.
Maar stop alsjeblieft met doen wat iedereen doet.
Weet je nou niet wat je anders kunt doen en ben je na mijn verhaal even helemaal in je mineur? No worries, want ik help je met alle liefde verder naar waar het werkelijk over mag gaan in jouw business.
Mail je me even om te kijken hoe je nu verder moet met je leven?
0 reacties