fbpx

Te weinig omzet of te weinig klanten is jouw probleem niet, wat dan wel?

door | apr 25, 2022 | Blog | 0 Reacties

Het staat natuurlijk ook ergens op mijn salespage. Want ik weet dat jij in eerste instantie gelooft dat er ergens een probleem is met te weinig omzet binnen krijgen of te weinig klanten. En die twee zijn vaak onlosmakelijk met elkaar verbonden. I get it.

Maar wat mij betreft zijn die 2 dingen alleen maar de UITING van het probleem en niet het probleem zelf.

Een van de grootste problemen die ik bij mijn klanten zie is dat ze steeds harder gaan werken en steeds dieper wegzakken in een gevoel van frustratie. En schaamte. Want bij de buurvrouw klotsen de tonnen tegen de plinten (zegt ze op Instagram….) en bij jou kom je niet eens tot die ene ton.

Maar dat ligt niet aan jouw kennis over ondernemen. Dat doelen stellen en acties uitvoeren doe je wel. Je doet toch alles wat “ze” zeggen??

De kans is dat je dingen zit te doen, omdat het zo HEURT. Omdat je hebt geléérd dat dit DE weg is. Omdat “ze” dat zeggen.

En weet je wat, lieve schat? DE weg bestaat helemaal niet, wat “ze” ook zeggen.

Het is de kennis die je hebt toepassen op een manier die bij jou past.

Maar hoe weet je dan wat voor jou werkt?

Dat vraagt diep inzicht in wie je bent. Wat je hier werkelijk komt doen. En welke bereidheid jij hebt om jouw eigen spoken te lijf te gaan. Meer nog dan je nu denkt te doen.

Want aan kennis ontbreekt het niet bij jou.

Maar het toepassen op jezelf. Onzekerheid tackelen. Blokkades doorbreken. Echt leunen en vertrouwen op dat energetische veld, dat we niet kunnen zien. Die basis weet je voor je klanten 2.0 neer te zetten. Maar voor jezelf? Oef….

Je vervalt voor jezelf heel snel weer in nog harder werken. Weer een actie starten. Er moet wel wat gebeuren. Doe je niets? Dan gebeurt er niets. Zo is het ons altijd verteld.

Maar dat is niet altijd waar.

Pas als het fundament in jezelf staat, kun je het fundament voor jouw bedrijf leggen. En dáár overheen leg je alle kennis en kunde van ondernemen. En ga je jouw strategie bepalen. Voelen waar het heen mag. Wat het beste bij jou past. Waar dat gevoel van ‘Oh ja, dit is het!’ jou heen leidt.

En dan zet je de juiste acties uit.

Pas dan zal jij echte moeiteloosheid ervaren, in plaats van doorrammen en forceren. Pas dan zal jij echt die ideale klant gaan aantrekken, die jou vervolgens goed betaalt voor wat je samen gaat doen. Pas dan zal jij een duurzaam en gezond bedrijf kunnen bouwen.

Jouw probleem is geen omzet-probleem. Jouw probleem is een fundament-probleem.

PS: Wil jij samen kijken of mijn mentorship-traject ‘Business on your Terms’  de juiste stap is voor jou? Boek dan hier jouw matchcall om samen te kijken waar het anders mag in jouw bedrijf en wat jij nu nodig hebt om dat stevige fundament neer te leggen. Verplicht je tot niets en als dit mentorship-traject niet geschikt is voor jou, kijk ik met liefde mee wat wel de juiste stap voor jou is.

Heeft mijn bericht je geraakt?

Laat hieronder een reactie voor me achter

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Pin It on Pinterest

Share This