Een van de grootste handremmen op jouw eigen succes is…..

door | jan 1, 2024 | Blog | 0 Reacties

We hebben het in coachland altijd over ‘patronen’. Vaak gerelateerd uit de jeugd of opvoeding. Valkuilen als ouder en ondernemer, issues in relaties met anderen. We werken hard aan patronen ontdekken en doorbreken.

Als je een beetje op mij lijkt, ben je altijd bezig met jezelf onder de loep nemen. Zodat je kunt leren en groeien. Als mens, ondernemer en als ziel.

Patronen

Maar een van de belangrijkste patronen waar jij misschien wel dagelijks last van hebt, en die jouw succes in de weg staan, is…. jouw energie-management.

Tijdens de trajecten ben ik met mijn klanten altijd aan het kijken naar hun energie-management. Dat deed ik natuurlijk altijd al, maar sinds een tijdje nog wat extra. Omdat er steeds meer correlatie (en dus patroon) te vinden is in een aantal topics die je tegenkomt op maandelijks, wekelijkse en dagelijkse basis.

We beginnen met een topic die nagenoeg elke vrouw wel kent.

Steeds vaker gaven klanten aan dat ze rondom de menstruatie moeite hadden met goede salesgesprekken of zelfs coachcalls. En laten we het maar niet hebben over wat er thuis met man en kind allemaal ‘misging’.

PMS, we all know it.

Zelf hadden ze vaak niet eens bewust door dat het aan de menstruatie lag. Dat bleek pas toen ik hen vroeg dat eens bij te houden voor mij. Veel vrouwen hadden namelijk de 2 weken ervoor niet door dat het daar al hommeles werd in dat hoofd. En dat er een direct verband was met hormonen.

Energie management

Maar dat was niet het enige aan energie-management wat belangrijk was.

Wat dacht je van de volle maan? Ook zo’n bekende. Niet kunnen slapen, rusteloos, angst/onrust die zij projecteerden op de business. Tuurlijk zijn er altijd wel onderwerpen waar je je zorgen over maakt. Gaat het wel lukken met mijn bedrijf? Krijg ik die klantenstroom wel als ik besluit om….?

Heb ik wel genoeg omzet aan het einde van de maand?

Je weet wel, de usual thoughts in je bedrijf. Het kan zijn dat je midden voor een switch staat. Ander aanbod, andere ideale klant. Of je gaat een vervolgstap zetten die spannend is.

Mensen komen niet bij mij omdat ze last hebben van hun grote teen 😉.

De crux is, welke gedachtes en emoties link jij aan welk topic? Gelukkig hebben mijn klanten mij, zodat ik een en ander voor hen kan scheiden in de brij in hun hoofd. Vandaar dat we ook vaak op “patronen-excursie” gaan. Welke onrust hoort bij de maan, welke bij de menstruatie, welke bij jouw Human Design, welke bij de komst van schoonfamilie op bezoek of een zus waar je niet goed mee kan?

Bijna alles is meetbaar. Zodat je daarna kan kijken welke emoties en onrust echt horen bij het hier-en-nu. Dat relativeert zo lekker, waardoor mijn klanten hun emoties en onrust veel meer aan de kant kunnen schuiven en gewoon met succes kunnen ondernemen.

Weet je wat jij nou doet?

Zet de hele hatsa voor jezelf nou gewoon eens letterlijk in je agenda.

Gewoon rood kruis door die week van de menstruatie. Even geen calls, afspraken of moeilijke zaken. Kan best namelijk. Want jij bepaalt zelf hoe het loopt.

Dan hoef jij je in ieder geval niet steeds maandelijks een week lang af te vragen waarom het ‘niet lekker stroomt in je business’.

Want heel vaak is dat helemaal niet zo waar 😉

PS: 16 & 17 januari geven Mona Schuitemaker en ik de Sales on Stage tweedaagse livetraining. Waarin we jou leren om vol zelfvertrouwen jouw aanbod te kunnen verkopen, niet alleen op een podium, maar ook tijdens webinars of netwerk-events. Mocht jouw cyclus het toelaten, kom je dan ook? Een beter begin van 2024 kun je ondernemerstechnisch niet hebben. Lees er alles over en meld je aan via deze link.

Heeft mijn bericht je geraakt?

Laat hieronder een reactie voor me achter

0 reacties

Een reactie versturen

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Pin It on Pinterest

Share This