fbpx

Moeiteloos, wat betekent dat nou eigenlijk als je een nieuw aanbod lanceert??

door | mrt 18, 2024 | Blog | 0 Reacties

‘Moeiteloos ondernemen’, je kent het wel. Niet dat moeiteloze ondernemen, maar de term 😉. Want volgens mij voelt dat hele ondernemen alles BEHALVE moeiteloos voor jou nu. En daar ben je echt niet de enige in, want dit hoor ik vaak van ondernemers terug.

Het wordt tijd dat we eens duiken in deze term. En dan met name de definitie van het woord moeiteloos. Want letterlijk betekent dat ‘zonder inspanning’.

Maar wat is “moeite” dan?

Hier wordt de shizzle ingewikkeld.

Want wat voor jou geen moeite is, kan voor mij een onoverkomelijke berg lijken. Zo voel ik mij deze week een ontzettende leerling als het gaat om een aantal dingen die ik moet doen, die alles behalve moeiteloos voor mij zijn. heb ik andere mensen nodig om mij te helpen, omdat het mij zelf niet lukt alleen (dont you just hate it, when that happens??)

‘Moeite’ is voor iedereen anders gedefinieerd.

De een is al moe als hij zijn beker naar de keuken moet brengen en de ander doet zonder moeite het hele huis nog even schoonmaken. En ja, dit is een schaamteloze scene uit mijn eigen leven met een puber van 13.

‘Moeiteloos’ in bovenstaand zinsverband kan daarom niet gedefinieerd worden in iets concreets, wat voor iedereen waar is.

Tenzij….je ‘moeiteloos’ definieert als een gevoel. Want voor iedereen is een gevoel van moeiteloosheid wel te begrijpen. Universeel kan moeiteloos iets zijn wat we kunnen voelen en begrijpen wat ermee bedoeld wordt.

Want iets kan een ontzettende berg met werk zijn, maar wel moeiteloos aanvoelen. Dat noemen ze dan bijvoorbeeld ‘in the flow’ zitten. Maar dat wil niet zeggen dat je maar 1 ding op je to do lijstje hebt staan.

Maar laten we niet nog een definitie aan deze tekst toevoegen, shall we? Het is zo al gecompliceerd genoeg.

Moeiteloos ondernemen bestaat dus echt wel.

EN, is voor iedereen anders gedefinieerd.

Ik weet zeker dat jij, wanneer ik je mijn achterkant laat zien (he getsie!), het allesbehalve moeiteloos ondernemen vindt. Toch voelt het voor mij niet zo.

En dat laatste is alleen maar waar als alle shizzle staat en loopt. Want boy oh boy, heb ik de afgelopen weken moeiteloos ondernomen? NEE MAN! 😊

Want in april lanceer ik mijn nieuwe aanbod en ik moest daar het hele rijtje weer voor maken: salespages, koopknoppen, bevestigingsmails, nieuwe weggever (plus salespage, mails, techniek). ALLES moest uitgedacht, gemaakt en in de structuur gezet worden. Alles opnieuw gekoppeld, gecheckt etc.

Niet echt ‘moeiteloos’.

Maar het voelt als een meesterwerk. Ik voel dat dit mijn beste werk tot nu toe zal zijn. En de ideeën stromen door mijn lijf over wat ik allemaal nog meer ga doen.

Dus die moeite? Die neem ik voor lief.

Want moeite doen hoort bij ondernemen. Maar een gevoel van flow ook.

Dus wat heb jij nu nodig om die 2 zaken hand in hand te laten gaan?

PS: Dat nieuwe aanbod, hoe kom ik daar zo bij? Ik deel even kort wat background met je als je wil, want misschien is dit ook voor jou interessant

Steeds meer ondernemers vinden het namelijk lastig om focus te houden op de business en voelen zich ontzettend beperkt in hun beschikbare tijd. Waardoor frustratie en overwhelm de overhand neemt. En ze in de praktijk meer achter hun feiten aan rennen, dan dat het voelt als ‘de regie hebben’.

Wat zich vervolgens vertaald in stagnerende groei en niet de klantenstroom die men graag ziet.

Inspired actions, “downloads”, intuïtie, you name it. Het krijgt in de praktijk niet genoeg de ruimte om het bedrijf daadwerkelijk te laten floreren met wat zij hier te doen hebben. Want, deze ondernemers voelen allemaal: er zit zoveel meer in mij dan er nu lukt in de praktijk.

En dat is eeuwig zonde, want we hebben juist deze ondernemers (jou ook!) nodig om de wereld mooier te maken. Vooral nu.

Nu heb ik een aanbod ontwikkeld, op basis van al mijn kennis en kunde over mijn klanten en waar zij tegenaan lopen in de praktijk, wat super praktisch is.

Een aanbod, dat je niet alleen inzichten gaat opleveren en inspiratie. Maar wat je letterlijk focus gaat geven, waardoor jouw bedrijf de ruimte gaat krijgen om te groeien. Door het inzetten van o.a. een super praktische tool die je elke dag kunt gebruiken om je aan vast te kunnen houden. En die jou een heel jaar lang de structuur gaat geven die jij nodig hebt om jouw bedrijf te laten groeien.

Heeft mijn bericht je geraakt?

Laat hieronder een reactie voor me achter

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Pin It on Pinterest

Share This