Mijn BH die viral ging

door | dec 20, 2021 | Blog | 0 Reacties

Mijn klanten hebben (voordat ze bij mij komen) altijd wat moeite met zich uitspreken. Over van alles trouwens, zakelijk en privé, maar laten we ons voor dit schrijfsel vooral richten op de content voor social media. Want oh oh oh, zichtbaar zijn is wel een “dingetje” voor veel mensen.

Vaak hoor ik dat ze zich afvragen waar ze het over moeten hebben, hoe ze het erover moeten hebben en vooral dat ze bang zijn dat men er iets van vindt. 

Als je mij al wat langer volgt, dan weet je dat ik er alles uitgooi wat mij dwarszit. Niet altijd heul handig, maar voor mij one of the bare neccesities in life. Mij uitspreken over hoe ik mij voel, wat ik ergens van vind en wat ik belangrijk vind om te delen. En er zijn altijd mensen die er iets van vinden, ook al kom ik bijna nooit tegen dat ze dat op een negatieve manier met mij delen.

Ik vind het als coach belangrijk dat jij weet wat je aan mij hebt. Vind ik zelf ook fijn, als ik weet met WIE ik ga samenwerken. Dan maak ik een keuze voor die persoon, bij wie ik mijn hele lek en gebrek neerleg. Vind ik belangrijk voor de vertrouwensband. Ik weet dat er hele volksstammen zijn die er anders in staan. Dat het vooral gaat om wat ik je te leren heb. 

Voor mij gaat mijn werk en iedereen die daarmee gemoeid is wel 10 lagen dieper dan dat. Vertrouwen en ALLES kunnen en durven delen met mij is één van de waarden die ik hoog acht in het werken met mijn mensen. (weet je ook meteen waar je aan begint, als je met mij wil werken haha). Een van mijn klanten zei ooit tegen mij dat het zo ontzettend helpend was dat een moeilijk onderwerp, met alle emoties die daarbij gemoeid waren, een plek had in onze gesprekken. Ook had het onderwerp geen f*ck te maken met de inhoud van het traject.

Als het jou bezig houdt vind ik het relevant, want jij bent zowel mens als ondernemer. Punt. 

Ik neem mijn werk en mijn klanten altijd reteserieus. Maar er zijn soms van die persoonlijke dingen die ik er als mens gewoon uit MOET gooien. En daarbij gaat mijn ego echt aan de kant en maakt het mij even niet uit wat iedereen vindt van de zakelijkheid van het onderwerp. 

Zo schreef ik onlangs een post op Instagram over het dragen van een BH. Of liever gezegd, het niet dragen ervan. Ik word er gek van, het knelt en gooi dat ding dus zo snel mogelijk uit. Ik wist dat ik vast niet de enige kon zijn (ben je trouwens nooit hè, maakt niet uit waar je last van hebt), maar dat ik zoveel bijval zou krijgen had ik niet verwacht. 

Het werd potdorie bijna een online rituele verbranding van die dingen.

Maar zo zie je maar, het gaat dus heel vaak niet over de inhoudelijke waarde van je werk. Je hoeft mensen niet altijd te informeren over je kennis en kunde. Maar veelal gaat het om wie je bent achter de schermen en de dingen waar jij in het dagelijks leven mee te dealen hebt. En dat willen mensen ook weten van jou: kun jij mij dragen? Ben ik veilig bij jou? 

(Ik noem dit trouwens het ‘André Hazes-effect’. Het gaat helemaal niet om wat die gozer doet, we willen gewoon liever weten bij wie hij deze maand intrekt)

Het maakt jou van ondernemer naar mens. Toegankelijk. Echt en authentiek. Een gezicht achter het bedrijf.

En dat zijn we zo graag, authentiek, maar we weten niet hoe. 

Nou, moraal van vandaag is dat jij eens iets opmerkt in jouw leven waar je tegenaan loopt. Of waar jij ‘last van hebt’. Deel dat eens met jouw mensen, geef er je mening over en let’s see what happens. Je hoeft er niet eens een call to action in te zetten die zakelijk is. Vraag gewoon eens hoe zij over dat onderwerp denken. 

En mocht je nu na dit schrijfsel denken: ‘Ik ben weleens klaar met al dat getutmuts over content en ik wil eens echt voor mijn boodschap gaan staan!’, alleen je hebt geen idee hoe je moet beginnen en wat je allemaal te vertellen hebt aan wie en waarom? 

Plan dan snel hier nog één van de laatste matchcalls in van dit jaar en dan kijken we samen waar de schoen wringt en of ik de juiste persoon ben om de boel eens even goed recht te trekken. Zodat jij de klanten aantrekt die je werkelijk wilt helpen, die echt bij jou passen als doperwtjes en worteltjes en je met liefde betalen voor al jouw kennis en kunde. 

PS: heb je die BH-post gemist op Instagram? Bekijk hem dan gauw nog even hier 

Heeft mijn bericht je geraakt?

Laat hieronder een reactie voor me achter

0 reacties

Een reactie versturen

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Pin It on Pinterest

Share This