fbpx

Met 1 klap tegen je bedrijf, rollen er zo 3 nieuwe klanten uit

door | mei 9, 2022 | Blog | 0 Reacties

Ze is er zelf nog beduusd van. Mijn klant, that is.

Toen we elkaar ontmoetten, ging het op z’n zachts gezegd niet zo lekker. Privé een turbulente tijd en de business die het niet zo goed deed. Niet echt een lekkere energie om mee wakker te worden, zeg maar.

Waar zij het even helemaal kwijt was, was het voor mij kraakhelder: er mankeerde niets aan het bedrijf, nog aan haar. Lekker zeg. Dat scheelt weer werk.

Er mankeerde wat mij betreft 1 ding aan de hele heisa en dat was dat mijn klant van alles deed, omdat ANDEREN vonden dat het zo moest. Zowel privé als zakelijk. Tja en dan zit je bij mij op het juiste adres.

In haar bedrijf was ze aan haar aanbod gaan sleutelen. En aan haar ideale klant. Het was handiger om het zo-en-zo te doen, had haar vorige businesscoach gezegd. Zij voelde er weinig voor, maar was gemotiveerd om te groeien en te slagen. Dus deed ze netjes wat er gezegd werd.

Energetisch gaan er dan wat zaken mis, waardoor de uitgerolde strategie helemaal geen voedingsbodem vindt en dus niet werkt. Want die vorm paste helemaal niet bij haar. En die ideale klant eigenlijk ook niet helemaal. Waardoor het in het hoofd van mijn klant een grote brei was geworden, die het van voren en van achteren niet meer aan elkaar geregen kreeg op een manier waar ze blij van werd.

Ik ben eigenwijs.

Dus ik zei: ‘Zullen we gewoon weer even terug naar hoe het eerst was, zoals jij het wel fijn vond?’ En dat deed ze, nadat ze mij aankeek alsof ze water zag branden. Want daar was het toch uiteindelijk ook niet helemaal gelukt om door te groeien?!

Maar zij wist nog niet dat er een ander probleem onder lag met een oplossing waar zij nog geen gebruik van maakte. First things first.

Ze ging terug naar haar oorspronkelijke aanbod. Met haar oorspronkelijke ideale klant. Die eigenlijk “te breed” en “te algemeen” geformuleerd zou zijn (althans, was haar verteld), maar ik heb daar een andere mening over. Eigenwijs, ik zei het je al.

Zodra je de persoonlijkheid goed kunt definiëren, het probleem goed weet waar zij (in dit geval waren het vrouwen) vanaf wil, kom je met je marketing al een heel end.

Het gaat er niet altijd om ‘is het een ondernemer of een loondienster’? Tuurlijk lopen die in de praktijk een ander pad, maar vrouwen die ambitieus en succesvol zijn (de algemene definitie) lopen tegen exact dezelfde zaken aan met hun probleem. Mits je maar goed genoeg kennis hebt van dat probleem en hoe dat voor een vrouw met een belangrijke baan of bedrijf is. En zo kun je met een rete-specifiek bedrijf en dito aanbod (want dat heeft mijn klant) een wat bredere doelgroep kiezen.

Door haar eigen keuzes te mogen maken en daarbij begeleid te worden door iemand die HAAR verlangens en HAAR leven als uitgangspunt neemt, bleek het übersimpel om het bedrijf weer een boost te geven. Een klap tegen het bedrijf en er rolden zo 3 nieuwe klanten uit.

En weet je waarom? Omdat de energie van mijn klant veranderde. En daarmee verandert alles. Terwijl het in de basis hetzelfde bleef. Er mankeerde deze vrouw namelijk niks aan kennis…

En vanuit die hernieuwde energie gaan we uitbouwen. Opschalen. Meer van de dingen neerzetten waar mijn klant blij van wordt. En haar klanten dus ook. Loslaten wat niet meer klopt en iets neerzetten dat zij vanuit haar tenen wil aanbieden. Omdat het juist is voor haar klanten en het voor haar in haar nieuwe leven perfect past.

En zo had ze onlangs, naast die 3 nieuwe klanten, ook al een paar deelnemers voor haar nieuwe groepstraject. Gewoon door een storie te maken.

Ze hoeft geen salespage te maken. Op deze energie lukt dat groepsprogramma vol krijgen prima.

PS: Op 13 juni a.s. geef ik de livedag “Ondernemen vanuit jouw hart”. Een dag met max 20 vrouwelijke ondernemers We gaan aan de slag met de eerste stappen die nodig zijn om keuzes te gaan maken die in lijn zijn met wie jij werkelijk bent. zodat je daarmee die succesvolle impact kunt gaan maken met wat jij hier te doen hebt. Lees er hier alles over en bestel meteen jouw ticket. Nu tijdelijk voor een early bird prijs!

Heeft mijn bericht je geraakt?

Laat hieronder een reactie voor me achter

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Pin It on Pinterest

Share This