Ik was laatst met mijn business vriendinnen aan het heen en weer appen. Heerlijk zo’n clubje! We kunnen lief en leed delen, geintjes maken en elkaar helpen met een ondernemersstruggle.
Ik zou het iedereen aanraden om zo’n groepje gelijkgestemde, gelijkwaardige collega’s om je heen te verzamelen. En zeker van het kaliber: wij gunnen elkaar het allerbeste! Want in feite bedienen we allemaal dezelfde klantgroep en in de basis doen we eigenlijk ook nog hetzelfde. Toch voelt het als samen en niet als concurrentie.
Zo zijn wij bij tijd en wijle elkaar’s coach on demand 😜. Want ook wij kunnen het niet alleen rooien als mens.
Anyway, we zaten een beetje heen en weer te appen over de markt. En daar is iets mee. Er zijn allerlei ontwikkelingen en er is van alles aan het veranderen in De Markt.
In case you didn’t notice..
Ik deelde dat ik het vermoeden had, dat de verkoop bij sommige andere collega’s ook niet zo lekker liep. Ik zie mensen dingen doen, waar ik uit kan afleiden dat er weer werk aan de winkel is en de mensen niet als vanzelf door de gestandaardiseerde funnels gepusht kunnen worden.
En ik zeg ‘ook’, omdat ik net mijn masterclass had gegeven en NIEMAND mijn jaarprogramma had gekocht. Nul, noppes, nada.
Oké, er waren niet heul veul inschrijvingen (45). Want zoveel promotie heb ik er niet aan gedaan. Gevalletje ‘eigen schuld’. Maar heel eerlijk, nul verkopen? Ik vond het vreemd.
Alles klopt wat er moet kloppen en toch klopte er iets niet.
Nu blijk ik bij lange na dus niet de enige met dit fenomeen, terwijl ik toch een meesterlijk jaarprogramma klaar heb staan voor je (a 1111,- euro reguliere prijs, speciaal aanbod: 888-, geen 8888…)
Dus aan de prijs, de inhoud en de funnel kan het bijna niet liggen (en aan de conversiecijfers die ik normaal heb, kan ik deze conclusie trekken op basis van het aantal inschrijvingen etc).
Wat mij fascineert, want daarom kwam ik te weinig aan promotie voor die masterclass toe, is dat ik absoluut VOLgeboekt zit met Human Design sessies. Waar ik amper promotie voor doe.
In die reading krijg je een dik uur aan inzichten over jouw basis fundament van jouw Human Design, waarmee je de succesformule in handen hebt om alles in jouw leven aan te pakken zoals het voor jou het allerbeste werkt. Want we zijn niet allemaal hetzelfde. Zelfs niet als je als tweeling precies dezelfde bodygraph hebt 😉.
De prijs van die sessie ligt nu (nog) op 97,- ex. Een lachertje in feite, weet ik. Maar zet het af tegen die 888 voor een heel jaar in de groep bij mij (inclusief meesterlijke online kennisbieb voor de rest van je leven als ondersteuning om ten alle tijd op terug te kunnen vallen in jouw groei van jouw bedrijf) en dan vind ik het toch bijzonder.
97 euro voor een uur vs 888 euro voor een jaar.
Het maakt mij overigens niet uit hoe ik je kan helpen, ALS ik je maar kan (en mag) helpen.
Maar ik geloof heel eerlijk dat de echte verandering in je leven niet in 1 sessie plaatsvindt.
Dat het ook een deel is van jou dat graag kennis wil vergaren. Wil weten: oeh, dit herken ik. Je kunt baden in herkenning en erkenning. Mag voelen, this is me (*insert bijbehorende song*). Weten weten weten.
Om er vervolgens geen k*t mee te doen.
(sorry, just putting it out there 😉).
Terwijl een jaar lang de moeilijke dingen gaan doen, ECHT duurzaam iets veranderen, onder begeleiding van mij. Dat lijkt mij dan die welbekende nobrainer.
Maar ik kijk door een andere, meer ervaren bril. Ik loop al wat jaartjes als ondernemer mee. Bijna 8 om precies te zijn.
Want dat is het in de markt nu: iedereen wil resultaat, maar niemand lijkt er meer het werk voor te willen doen.
Er is ook heel veel aanbod, waardoor kaf van koren scheiden moeilijk is.
Omzet-technisch maakt het mij geen bal uit waar het geld bij mij vandaan komt. Maar ik vind de keuze zo gek om niet door te pakken voor langere tijd. En you know me, ik zit in mijn business voor de verandering die ik teweeg mag brengen in de wereld.
Dus voldoening in het resultaat van mijn werk is voor mij van groter belang dan de omzet die ik ermee behaal.
Mijn collega’s en ik merken een soort gelatenheid in de markt. Moe van marketing. Moe van trucjes. Moe van sales gesprekken. Of zijn we met z’n allen zo gebrainwashed in het manifesteren dat we denken dat we er ‘zo ook wel komen’?
Licht & liefde. En al die sh*t?
Ik zeg altijd tegen mijn klanten: de winst gaat zitten in het doen, niet in het weten.
Het leven is niet licht en liefde. Dit weet jij allang, toch?
Je zal door de moeilijke shizzle heen moeten werken. moeilijke besluiten nemen, moeilijke gesprekken voeren. Spannende dingen doen.
Daar word je een grote meid van.
En zolang je niet bereid bent om die dingen te gaan doen, ga je niet krijgen waar je naar verlangt, want dit hangt direct met elkaar samen.
En hoewel je meer dan welkom bent om te leren over jouw Human Design, wil ik je nog veel meer uitnodigen om ook echt in beweging te komen. Moeilijke besluiten te nemen, omdat het beter bij je past. Dingen anders te gaan doen, omdat het zoveel meer kloppender is bij jouw energie en wie jij bent.
Te gaan staan voor wie je werkelijk bent…… niet alleen in jouw bedrijf, maar ook thuis. En ja, Human Design kan jou daar heel goed bij ondersteunen. Maar nee, dat werkt niet als je alleen maar leert over jezelf en er niks mee doet.
ik wil niet mijn business om zeep helpen, want ik ben hartstikke dankbaar dat ik die sessies mag doen. Maar ik wil ook dat het jou echt verder helpt.
Zo schrijvende moet ik misschien in de toekomst die reading op een manier maar gaan koppelen aan dat jaarprogramma. Wat denk jij?
Goed, tot die tijd doen we het zo:
Je kunt hier jouw Human Design reading via Zoom met mij boeken.
(pssst, deze reading kun je ook in een audio bestand bestellen zonder 1:1 met mij. Klik dan hier.
Wil je meer weten over het jaarprogramma ‘Staan voor wie je bent’? Klik dan hier.
(psst, mocht ik later besluiten dat die reading toch in dat jaarprogramma komt, krijg jij hem alsnog erbij als je mee doet 😉)
0 reacties