(Lees je even door na het blog? Ik heb een toffe actie voor je đ)
Oooooh, ik denk dat ik hier wat mensen echt op hun tenen trap. Maar dat betekent in mijn geval gewoon: zal ik pumps kiezen of pantoffels? đ
Ik ben soms ontzettend eigenwijs. Kan mijn moeder beamen. Die leest trouwens mee, dus die zal wel hevig boven haar ipad zitten te knikken nu.Â
Maar vroeger werd dat wel vaak door veel mensen als vervelend ervaren, die eigenwijsheid van mij. Lastig. âIk had het verkeerdâ of âik had het niet goed begrepenâ. Nou, Madelon had het heel goed begrepen! OkĂŠ niet 10 van de 10 keer. Maar je kunt niet altijd gelijk hebben. Het redde mijn bedrijf op latere leeftijd, maar daar kom ik straks op terug.Â
Wanneer je als kind eigenwijs bent, word je al gauw weer in het gareel geduwd. En dat snap ik overigens als moeder van twee kinderen (10 en 6, nog jongens ook) heel goed. Maar er gaat ook iets unieks van jou verloren, wat jou op dit punt in jouw leven gewoon keihard geld kost.
Die leg ik even uit.
Misschien ben jij zo iemand die altijd de boel nèt even anders ziet dan andere mensen. Zegt altijd nèt effe andere dingen privĂŠ dan de mensen in jouw omgeving. Of heb je nèt even wat andere wensen en verwachtingen uit het leven.Â
En als je dan ondernemer bent, steek je eigenlijk al 2.0 die kop boven dat maaiveld uit. Zeker in verhouding tot jouw omgeving. Maar in ondernemersland mag je die kop nog eens 3.0 boven dat maaiveld uitsteken. Wat zeg ik? Je mag zelfs helemaal op een trap staan, zodat we je in volle glorie kunnen zien. En je mag je mond opendoen, waarmee je duidelijk maakt waar je (letterlijk) voor staat (op je trapjeâŚ).Â
Zie je het voor je?
Nu gebeurt er vaak het tegenovergestelde bij die ondernemer.Â
Die eigenwijzerd die een onderneming ging starten, gaat ineens netjes doen. Zoals het schijnbaar heurt. Die gaat haar woorden ineens afwegen of inslikken. Die verliest ergens haar eigenwijsheid en ruilt die in voor de wijsheid van anderen.Â
En dat is logisch hè?
Want als je net begint als ondernemer, dan begrijp je er nog geen ruk van. Je weet niet zo goed wat je allemaal juist wel en niet moet doen.Â
Dus ga je mensen volgen.
Kijkt wat anderen doen.
En dat probeer jij ook te doen.Â
Ondertussen roep je weleens wat in een nieuwsbrief, die je moeder ook leest en waar je direct na verzenden van terug hoort dat je âdat toch echt niet kunt zeggenâ. Een vriendin (die zelf in loondienst zit op een of ander suf kantoor) ziet jouw kwetsbare post op Instagram en belt gauw op om te zeggen dat je zo klanten weg jaagt. Je mag niet laten zien dat het even niet lukt. Dan ben je toch geen goede coach?!Â
Allemaal onzin. En dat begrijp je weer als ik je eraan herinner dat in bovenstaand voorbeeld geen van beide raadgevers zelf een onderneming heeft.Â
Maar soms ook in het geval van een coach.Â
Zo had ik ooit een coach die mij steeds maar in de live contacten wilde hebben. En ik begreep het wel, want je connect nu eenmaal makkelijker als je elkaar even kunt âvoelenâ. We zijn en blijven energetische wezens als mens. Maar ik wilde het niet.
De gedachte aan live events, netwerken, etc., zorgde ervoor dat ik er geen zin meer in had. Ik voelde er gewoon niets voor. Ik doe het zelf qua energie heel goed op online. En dan maar met wat meer moeite, maar ik had geen zin om met mijn zuignap uit die boerderij van mij te komen. Dus ik schoof haar advies (waar ik heul veul geld voor betaalde) terzijde. En ze kon het hebben hoor, want ze had vast gelijk. Maar ze leerde ons ook om ALTIJD de CEO te zijn van jouw eigen bedrijf. En dat deed ik. Eventuele consequenties voor lief te nemen.Â
Toen kwam corona.Â
Blinde paniek in coachland. Want de meeste coaches zijn mensen van âverbindingâ. Mensen helpen, onderdompelen in elkaarâs energie. Die hadden heel veel van hun bedrijf gebouwd op live events. Zie dan maar om te schakelenâŚ.
Maar gelukkig staan de meesten nog, want dit akkefietje onderscheidde direct de ondernemers van de wannabeâs.Â
Maar ik draaide mijn beste jaar ooit in 2020. Omdat ik eigenwijs was en alles online bouwde.Â
Jouw eigenwijsheid staat voor visie. Het staat voor authenticiteit. Maar ook voor jouw eigen energielevel. Vergeet dat nooit. Als webinars geven jou leegtrekt, geef ze dan niet. Wil jij geen live calls? Doe ze dan niet. Bouw het zoals het het allerbeste bij jou past. in acht nemende van een paar marketingwetmatigheden en dingen die knettergoed werken om klanten aan je te binden, die je vaak kunt rekken naar hoe het voor jou het lekkerste werkt.Â
Maar eigenlijk kan gewoon alles.Â
Als jij je nou herkend hebt in deze mail en je bent ook aan het doen wat iedereen doet (maar hebt daar lang niet zoveel succes mee), meld je dan direct aan voor de Madelonâs Mastermind-call, t.w.v. 350,00. Ik heb speciaal wat plekjes vrijgemaakt in mijn agenda om jou deze maand nog te helpen om dat succesvolle bedrijf neer te zetten, wat zo ontzettend goed bij jou past. Zodat je focus hebt, de juiste klanten aantrekt die passen bij wie jij bent en eindelijk die omzetten gaat draaien waar je naar verlangt. Want voor je het weet is weer december en heb je het (weer) niet gehaald. En dat is niet nodig.Â
Wat is het?
Het is een 30 minuten online call een-op-een met mij. Je mag mijn brein gebruiken voor alle vragen die je hebt en ik help jou met de eerste stappen zetten, zodat je weet wat je moet doen om succesvol te ondernemen. Ik ga je laten zien wat er nu precies niet loopt in jouw bedrijf en wat jij wel (of niet meer) moet doen om het weer te laten stromen.Â
Klaar voor? OkĂŠ, letâs go dan!Â
Boek jouw plekje direct hier en ga voor eigenwijsheid en een succesvol bedrijf!Â
0 reacties