fbpx

Hoe leg ik in godsnaam uit wat ik doe aan mijn potentiele klant?

door | nov 6, 2023 | Blog | 0 Reacties

Wat ik doe…

Doe jij ook iets vaags in jouw werk? Wil jij jouw mensen graag helpen, maar heb je moeite om de vertaalslag te maken om concreet te vertellen met wat dan?

Ik vraag dat, omdat dat bij mij namelijk wel het geval was en bij veel van mijn klanten ook. Vragen als ‘ja maar, wat DOE je dan precies?’, zijn dan ook aan de orde van de dag.

Ik kan het je eigenlijk niet eens uitleggen wat ik precies doe. En het mooie is, dat hoeft ook niet. Wat ik mijn potentiele klant vertel is, wat het hen oplevert als ze met mij gaan werken.

 

Wat houdt dat in dan?

En nog een kleine praktische kijk in: wat zit er dan allemaal in voor dat bedrag 😉?

Want mijn gereedschapskist is groot. En ik trek per klant uit de kast, waarvan ik denk dat ze het nodig heeft. Zo ben ik met de een aan het inzoomen op haar nieuwe masterclass en het topic uiteenzetten waar ze haar aanbod aan wil koppelen. Ervoor zorgen dat het waardevol is, niet teveel info en een logische brug naar de verkoop van haar aanbod.

Met de ander ben ik bezig om mom-issues te tackelen, zodat ze door kan groeien naar de volgende stap in haar bedrijf. Want soms lekt er gewoon teveel energie weg en zit het probleem niet in jouw aanbod, ideale klant of strategie.

Weer een derde zat op een dood spoor met haar bedrijf, tot ik tegen haar zei: waarom ga je dat niet doen? En dat plan rollen we nu uit. We gooien de boel om, maar met behoud van het thema en de visie erop waar ze zo stikgelukkig van wordt.

 

De gemeenschappelijke deler…

Gemeenschappelijke deler van mijn klanten?

Het zijn allemaal zelfstandige, goedgebekte vrouwen met een groot hart en een grote ambitie. Houden zich allemaal klein, denken dat ze bepaalde keuzes niet kunnen maken, omdat….

Ja waarom eigenlijk niet?

Waarom zou je niet je aanbod overboord gooien en er iets leukers voor terugzetten?

Waarom zou je niet je moeder een keer afschepen, omdat je gewoon echt geen zin hebt in bezoek?

Jij bent de ondernemer. Jij bent de regisseur in jouw leven. Jij mag zelf bepalen wat je doet.

Het gaat allemaal om de overtuigingen en blokkades uit de weg ruimen, die keer op keer zorgen voor vertraging in je business. En in dat leven van jou.

Jij wil verder groeien met jouw bedrijf, mensen helpen, impact maken, geld verdienen. Dan mag je echt gaan staan voor wie jij bent en wat je te brengen hebt.

Zelfs als andere mensen dat geen goed idee vinden…..

Heeft mijn bericht je geraakt?

Laat hieronder een reactie voor me achter

0 reacties

Een reactie versturen

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Pin It on Pinterest

Share This