fbpx

Hoe ik telkens zichtbaar ben en in de “media” verschijn en wat jij daarvan kunt meepikken

door | jan 24, 2022 | Blog | 0 Reacties

Zichtbaarheid.
Uitkomen voor jouw mening.

Het is een ding geworden, zeker nu. Zeker voor de mensen die het al lastig vonden vóór C om anderen teleur te stellen.

Maar jouw waarheid spreken, of die nou gaat over dat hele C-geleuter of over de inhoud van jouw werk, is van levensbelang. Zeker nu. Zeker nu de wereld in de fik staat, is het van het grootste belang dat jouw klanten ook een stap naar jou durven doen, zodat jij hen kun helpen met dat wat jij zo briljant kan.

Maar dâagáánie wanneer jij niet zoveel zichtbaar bent. Echt zichtbaar. Jij bent achter de schermen vooral heel druk, tuurlijk je post ook veel. Maar is het ECHT wat je te zeggen hebt? laat jij jezelf zien

De titel van deze mail belooft je dat ik iets super waardevols met je ga delen. Want, hoe kom je in de media?

De vraag is, kun jij dat wel aan?

Want mijn smoelwerk op anderman’s podium, in anderman’s podcast of in een artikel van de Flair… het is nogal wat. Mijzelf daadwerkelijk durven laten zien. Niet alleen de successen, maar ook de diepe dalen. Deze acties zijn allemaal gestoeld op lef en mijn waarheid spreken.

En lef heb jij ook al, anders had je geen KvK-nummer.

Ik word altijd een beetje sneu van mensen die denken dat ze een mindset-probleem hebben. Je bent al freakin’ zover gekomen dat je überhaupt ondernemer bent geworden! Weet dat dat je probleem niet is. Gewoon niet.

En door.

Wat wel een probleem is, is dat je hetzelfde roept als de rest. Als je al roept overigens. En ik vind 3x per week een algemene quote posten of een vage, gelikte foto in huisstijl met een oppervlakkige tekst ook niet echt roepen dat JIJ er bent.

Sure, er reageren klanten op. Maar lang niet zoveel en zeker bij lange na niet de juiste. Dat kan ook niet, want de mensen die ècht bij jou moeten zijn en die alleen JIJ kan helpen, herkennen zichzelf niet in wat jij zegt. Of ze zijn aan het kijken waar ze de meeste waarde voor het minste geld uit kunnen halen, omdat het allemaal één coachpot nat is (en heel vaak is dat ook zo).

Dus dat.

Ik ben een uitgesproken type. Zeg waar het op staat. Soms een beetje rauw, maar altijd uit mijn hart. Amsterdamse tongval. Heb ik van mijn moeder.

Maar het maakt wel dat ik opval tussen de rest. Waarom? Omdat veel mensen hetzelfde zeggen als de rest. En eigenlijk doe ik dat ook. Want als je de teksten ontleed, gaan ze allemaal over hetzelfde als waar ELKE coach over praat.

Maar ik zeg het jou op mijn manier. Concessieloos.

En doe ermee wat je wil.

Met een dosis lef en mijn eigen “tone of voice” (om er maar eens een cliché in te gooien) reageer ik op oproepjes die ik voorbij zie komen. Want die zijn er hartstikke vaak. Zo ben ik in de afgelopen paar maanden al bij 5 mensen te gast geweest, in podcasts of video.

Maar je kunt zelf ook vragen aan anderen of het een leuk idee is om samen een podcast op te nemen. Dan moet je dus je lef-spier even aanspreken. Want de anders zou eens nee kunnen zeggen…

Dan vraag je het aan de volgende.

Belangrijk is, dat jij een helder verhaal hebt op eigen wijze. Waardoor het mega interessant wordt voor iemand om je als gast te kunnen interviewen. Mensen houden van mensen die het anders doen. Het inspireert. Motiveert.

Maar mensen zien jou pas als jij zegt dat je er bent EN als je het anders zegt dan de rest.

En nu niet gaan Calimero-piepen, want ik stond al in een magazine toen ik nog maar 20K omzet draaide.

Nog een tippie, als je er nog niet in zit: de Roept U Maar-groep op Facebook.

Een groep waar journalisten oproepjes doen voor media-artikelen over VAN ALLES. Daar heb ik in het verleden pareltjes uit weten te halen. Door open en oprecht mijn verhaal te delen, zoals alleen ik het kan vertellen.

(benieuwd naar zo’n artikel? Lees er eentje vast hier)

Heeft mijn bericht je geraakt?

Laat hieronder een reactie voor me achter

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Pin It on Pinterest

Share This