fbpx

Hoe ik mijn ‘succes’ afmeet en waarom dat belangrijker is dan een omzetdoel

door | okt 23, 2023 | Blog | 0 Reacties

Succes?!

Hoi Madelon, eigenlijk hoef ik helemaal niet na te denken over jouw aanbod: ik wil daar heel graag gebruik van maken!!

Dat was wat een van mijn klanten zei, toen ik haar een vervolgaanbod had gedaan en daar een mail over stuurde.

Een van mijn belangrijkste graadmeters als het gaat om mijn bedrijf en de waarde van wat ik doe is dit: returning clients.

Geen omzet-score, geen turfjes aan hoeveel klanten er door mijn funnel geramd worden. Maar dit, blije mensen die tevreden zijn over de samenwerking tot nu toe en de volgende stap ook met mij willen nemen.

En door de jaren heen heb ik procentueel heel veel returning clients ♥️🙏🏻, sommigen lopen al 3 jaar met mij mee.

Just saying.

Je bent nooit uitgegroeid op de weg naar succes.

Met coaching ben je eigenlijk nooit uitgegroeid. Er is altijd een vervolgstap te maken. Maar, er komt natuurlijk ook een keer een eind aan de groei die ik met hen samen maak. Dan is het tijd voor nieuwe input of een andere expertise.

(en dan komt het onvermijdelijke moment van afscheid en daar ben ik wat minder goed in)

De eerste stap die iedereen bij mij mag doen als je voor het eerst komt, is gaan staan voor wie je bent. Je plek innemen. We denken dan al gauw aan “de markt” en positionering. Maar veel vaker moet het eerst maar eens in de energie thuis.

In de relatie met anderen.

Minder tijd van je af laten snoepen. Minder gebruik van je te laten maken voor allerlei stomme klusjes. Meer jouw grenzen aangeven. Meer nee zeggen i.p.v. ja. Zodat er meer tijd en ruimte ontstaat voor jouw bedrijf om te kunnen groeien.

We gaan ruimte oprekken, zodat jij kan zijn wie je werkelijk bent en van daaruit jouw bedrijf verder uit kunt bouwen. Want zonder tijd en ruimte gebeurt er diddly squat in jouw bedrijf met die groei (ben je vast al achter, am i right?)

Plus, dat vindt niet iedereen leuk…wanneer jij echt jezelf gaat zijn.

Dat wordt in de eerste instantie niet met applaus ontvangen.

Dat mama niet mee gaat op zondag zwemmen, omdat ze even wil werken aan haar online training uitwerken. Dat je als vriendin even niet de telefoon opneemt, omdat je lekker in een flow zit en nu al weet dat dit gesprek over précíes hetzelfde probleem gaat als de vorige 3 belletjes.

Jouw “nee” is niet altijd welkom.

Jouw “nee” wordt door de ander niet als heel welkom ervaren. Jouw “nee” gaat namelijk altijd van de tijd van De Ander af en daar houdt De Ander niet van. Dus zien ze liever dat alles bij het oude blijft.

Dat jij thuis de stofzuigt.

Dat jij de telefoon opneemt, zodat ze even tegen je aan kunnen zeiken.

Dat jij wel weet ‘hoe dat moet op internet’.

En al die tijd snoept men van jou af en kost jou energie. En dus geld.

Maar het is zo nodig dat jij nee gaat zeggen tegen een hoop dingen. Jij bent zo nodig in de wereld! En je helpt juist te weinig mensen, omdat je de verkeerde mensen aan het ‘helpen’ bent.

En dat heeft niet het gewenste helpende effect op de wereld. Het is niet die fullblown zielsmissie, waarvoor je hier op aarde bent.

Het is nog niet dat bedrijf, zoals jij het eigenlijk diep van binnen voelt waar je toe in staat zou zijn….

Masterclass “Staan voor wie je bent”

Ik geef hier op 7 november een masterclass over, die letterlijk Staan voor wie je bent heet. Want in mijn 8 jaar als ondernemer weet ik inmiddels dat dit het allerbelangrijkste deel is van jouw groei als ondernemer.

Omzet groei en klantengroei is nergens zonder dit stuk.

En daarom neem ik je graag mee in mijn visie op dit topic (Ik deel overigens ook een hele toffe, praktische communicatietip die werkt als een tierelier om direct grenzen te kunnen aangeven)

Meld je direct even aan via deze link.

Heeft mijn bericht je geraakt?

Laat hieronder een reactie voor me achter

0 reacties

Een reactie versturen

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Pin It on Pinterest

Share This