Ha, weet je nog? Dat ik onlangs een blog schreef over de video’s op The Gram waar ik iets van vond? Niet gelezen, kan nog hier via deze link.
Maar anyway, zo’n blog doet altijd wat stof opwaaien en er zijn 2 soorten wind.
-
- Diegenen die in de mailbox de veren in mijn reet staken (waarvoor dank)
- Diegenen die er vol tegenin gingen (waarvoor ook dank, want oprecht vind ik dat ieders mening er toe doet)
Ik merkte zelf trouwens iets bijzonders. Even tussendoor….
Ik voelde me weer “terug”. Alsof er iets in mij was gaan slapen een paar maanden. Ik ging niet meer strijden, zei ik (doe ik nog steeds niet). Maar dat betekende blijkbaar niet dat ik over ALLES mijn mond moest houden. Het was alsof de deksel van de snelkookpan moest en ik de woorden als vanzelf uitspuwde.
Nu pas voelde ik hoe dit ook echt bij mij hoort, je uitspreken wat je ziet. En dat op een manier die past bij wie ik ben. Om aan mijn mensen (mijn 1/3) te laten zien dat je jouw eigen hart mag volgen. En “mijn mensen” kunnen het alleen maar horen van mij als ik dat doe op de manier zoals ik het doe.
De boodschap naar hen overbrengen: doen wat bij JOU past, niet wat je denkt dat je zou moeten doen. Veel te vaak namelijk, denk jij dat je (met je ambitieuze reet) dan maar ook moet doen wat de rest doet. De nieuwste trend volgen, “want dat werkt misschien wel”. Omdat je zo bereid bent te doen wat nodig is om succesvol te zijn met jouw bedrijf.
Nee dus!
Het (in dit geval het voorbeeld van de striptease) werkt voor anderen (of niet, want dat weten we niet), omdat ze een ander publiek bedienen.
Goed, dat even terzijde.
Want weet je waar ik achter kwam? *doet even geheimzinnig achterom kijken of er anderen meeluisteren en wenkt jou wat dichterbij*
Het is weer een hype die overgewaaid was uit Amerika….
Oooooooooh, is dat het?
Jep.
Je kan in mijn netwerk altijd ruiken wie er een Amerikaanse businesscoach heeft of volgt. Dat is vooral wanneer ze massaal iets gaan doen, jij dat op jouw tijdlijn ziet en denkt: sh*t, moet ik dat ook gaan doen?
Zo is er naast het “laat je lekker in je ondergoed fotograferen voor op je website”(wat heel tof is als dat je business is, want die vrouwen ken ik ook, maar meestal gaat die hele business daar niet over) ook de secret offer-hype.
Nu ga ik mij, omwille van de lengte van de tekst, even helemaal niet uitspreken over wat ik hiervan vind (want dan zit je morgen nog te lezen 😉). Maar ik hoop dat je nu snapt waar al die gekke heisa vandaan komt.
En vergis je niet, ik ben helemaal voor ‘Doe effe lekker niet normaal’. Het was zelfs de naam van mijn challenge die ik vroeger gaf (en misschien moet ik zoiets in een andere vorm binnenkort maar weer eens gaan doen….)
Maar ik ben er wel voor om even te #zelfnadenken of iets ook echt bij jou past. En met iets bedoel ik in dit geval bijvoorbeeld stripteasend en hevig zoenend met jezelf op een video op je zakelijke pagina. Als jij dat bent, go your gang dear! If not, laat het dan gaan.
In de basis kijken we dus naar een stukje authentieke “This is me” op The Gram, terwijl het gewoon een gehypete marketingtool is die iedereen gaat toepassen. Daarmee wil ik niet zeggen dat het voor jou niet authentiek kan zijn, want wie weet vind jij dit helemaal thuiskomen bij jezelf.
Maar we kijken op Insta dus regelmatig naar 99 mensen achter elkaar in stories, die lekker hun authentieke zelf zijn. *hint van sarcasme*
Mijn BS-radar (bull sh&^t) gaat harder af dan het Pet Shop Boy-alarm van Gerard Ekdom bij het zien van al die authenticiteit.
En ik moet heel hard om mezelf lachen.
Want schijnbaar ben ik dus ook veel “burgelijker” en stijver dan ik altijd dacht.
En daar is lekker niks mis mee.
This is me.
0 reacties