Afvallen is eigenlijk hetzelfde als het succesvol runnen van een bedrijf

door | mei 8, 2023 | Blog | 0 Reacties

(Bear with me, dit wordt een lange tekst. Maar je bedankt me op het einde voor de kick in the yahoo)

Boy oh boy, ben ik de afgelopen jaren door een berg sh*t heen aan het werken geweest. Blokkade na blokkade, overtuiging na overtuiging. Ik ging ze aan, versloeg ze, net als dat poppetje met dat samoerai zwaard in de Nintendo Wii Sports.

Nu denk ik altijd dat ik ‘er wel ben’, na het neersabelen van zo’n enorm monster uit mijn leven. Maar helaas. Ik ben er inmiddels achter dat het een ongoing proces is. Trek je ergens het “dekentje” vanaf, ligt er een nieuwe hoop zooi om op te ruimen.

Maar je moet er wel aan toe zijn.

Zo kwam het dat ik onlangs een ‘window of opportunity’ voelde, ten aanzien van mijn gewicht aanpakken. Al jaren ben ik veel te zwaar voor hoe groot ik ben (1.68 cm met een goeie 85 kilo, schoon aan de haak). Nu is er niks mis met mij, vind ik mezelf niet vreselijk lelijk en moddervet. Maar laten we eerlijk wezen: het helpt ook niet echt de gezondheid mee.

Plus, dat het in de energie die ik uitstraal belangrijk is dat IK me lekker in mijn vel voel. En heel eerlijk? Dat was al een tijdje niet meer zo. En dat doet iets met mijn frequentie op energiek niveau.

Mijn kleding (maat 44 inmiddels) begon strakker te zitten. Ik zit hele dagen op mijn zuignap achter de computer lekker klanten te helpen, en te genieten van het Goede Leven, in een joggingbroek (lang leve de online business!).

Ik noemde dat wel het Goede Leven (en ik ben een Bourgondiër), maar een deel van al dat lekkers kwam toch voort uit een andere energie. Die ik niet doorhad. Pas toen ik een tijd geleden weer zo’n ‘dekentje’ van een hoop puin had getrokken.

Bescherming, veiligheid. Een groot thema in mijn leven.

Dus toen ik met mijn man een paar dagen naar Londen zou gaan (en dus een beetje fatsoenlijk voor de dag wilde komen😉) kwam ik tot de ontdekking dat e.e.a. aan kleding niet zo lekker meer zat.

Zit je dan met je bescherming en veiligheid….

Die trip Londen gaf trouwens een pijnlijke aanzet tot een nieuwe manier van leven. Want op dag 1 had ik al een blaar op mijn kleine teen. Nu is dat niet zo spannend. Maar toen ik er een blarenpleister op wilde doen, bleek ik er door mijn dikke pens amper bij te komen.

Toen was het duidelijk: bij terugkomst was het Tijd!

Tijd Voor Verandering.

Zo kwam het dat ik me verdiepte in koolhydraatarm eten. Nadat ik verschillende dingen had gelezen en deze vorm van leefstijl mij het meeste aansprak. En gek genoeg de meeste vrijheid bood om zelf te bepalen WAT ik eet en HOEVEEL ik eet. Ik bedacht me: ik begin gewoon strikt en ga straks (als ik een beetje lekker ga) langzaam iets meer carbs toevoegen. Want je wil wel gewoon een keer kaasfonduen met stokbrood in je leven. Of een kerstdiner met aardappelpuree.

Maar het worden op zichzelf staande momenten. En geen standaard menu meer.

Inmiddels ben ik een paar weken onderweg en de kilo’s gaan gestaag naar beneden. Precies mijn doel. Het valt of staat met een goede planning, weten wat ik moet doen, overzicht hebben van wat ik in huis heb. En het belangrijkste: mij stevig genoeg voelen (*pun intended) om het te kunnen flikken.

Want mensen, dit is weer stemmetjes-ville all over again!

Op jouw manier

Maar (en nu komt pas de overeenkomst met de titel van dit hele relaas), het deed mij op een gegeven moment erg ondernemerig aan!

Want succesvol ondernemen is in de basis eigenlijk hetzelfde principe: weten wat je moet doen, goede planning, stemmen tackelen en DOEN.

Maar wel op een manier die bij jou past 😉

Want een one-size-fits-all is er niet in het ondernemerschap. Jammer hè?

Zoals je er ook vast achter bent dat er geen one-size-fits-all dieet is. Ik wil er trouwens voor pleiten om het hele woord “dieet” uit ons woordenboek te schrappen. Het geeft veel te veel ruimte om terug te gaan naar oude gewoontes. En dat is niet de bedoeling.

De reden waarom de meeste ondernemers niet succesvol zijn met hun bedrijf is, omdat ze niet bereid zijn om te doen wat er voor nodig is. En dat consistent te blijven doen.

En dat gaat zoveel verder en dieper dan alleen maar een beetje spannende acties uit te zetten, zoals een masterclass geven. Of een potentiële klant benaderen in de dm. Of een goede contentstrategie hanteren.

Het gaat over wie moet je zijn en wat wil JIJ? En het dan komen halen uit het leven op een manier die zo ongelofelijk goed past bij wie jij bent.

Dáár jouw focus en consistentie op laten passen.

Zo val ik bijvoorbeeld af, terwijl ik gewoon ook lekker eet en in het weekend wijn drink.

Nou jij weer.

Doen wat nodig is

Er is een manier die werkt voor jou. Als je maar bereid bent om ervoor te doen wat nodig is, te voelen wat er nodig is. En het te DOEN. Ook al schreeuwt dat hoofd ‘hoe dan? Hoe dan? Hoe dan?’.

Ik ben maar 1 klik van jou verwijderd om je erbij te helpen. Zoals ik veel van mijn klanten al geholpen heb om succesvol de volgende stap te maken met hun bedrijf. Op een manier die uniek is.

Zie ik jou snel voor een vrijblijvende matchcall? Gaan we samen kijken wat de weg naar dat duurzaam succesvolle bedrijf voor jou is.

Plan hier direct jouw afspraak met mij in mijn agenda

Heeft mijn bericht je geraakt?

Laat hieronder een reactie voor me achter

0 reacties

Een reactie versturen

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Pin It on Pinterest

Share This